01 Mar 2022

İTÜ’lü Mezunlarımızla Pazarlamanın Geleceği

İTÜ Mezun Söyleşileri kapsamında, Philips Küçük Ev Aletleri ve Kişisel Sağlık Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Pazarlama Direktörlüğü Sibel Yıldız ve HARIBO Gelişmekte Olan Ülkeler Pazarlama ve Ürün Portföyü Lideri Tamer Karabay ile İTÜ’deki öğrencilik yılları ve başarıları üzerine konuştuk.

Haber: İTÜ Medya ve İletişim Ofisi

İTÜ Mezun Söyleşileri’nin geçtiğimiz haftaki konukları Philips Küçük Ev Aletleri ve Kişisel Sağlık Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Pazarlama Direktörlüğü ve İTÜ Gıda Mühendisliği Bölümü 2003 yılı mezunumuz Sibel Yıldız ile HARIBO Gelişmekte Olan Ülkeler Pazarlama ve Ürün Portföyü Lideri ve İTÜ Metalurji Mühendisliği Bölümü 1995 yılı mezunumuz Tamer Karabay oldular. Faaliyette bulundukları sektörlere dair değerlendirmelerde bulunan mezunlarımız, İTÜ’lü bir mühendis olarak iş hayatına atılmanın birçok sektör açısından avantajına vurgu yaptılar.

Sibel Yıldız, İTÜ’den edindiği mühendislik altyapısının, birbirinden farklı sektörlerde çalışsa bile başarıyı yakalamasını sağladığını dile getirirken; Tamer Karabay ise İTÜ’lü olmanın bir ayrıcalık olduğunu belirterek, “İTÜ’de aldığımız mühendislik eğitimi bize, analitik düşünmeyi, hızlı ve doğru kararlar almayı öğretti,” dedi.

Pazarlama sektöründe dijitalleşme trendi devam ediyor

Philips Küçük Ev Aletleri ve Kişisel Sağlık Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Pazarlama Direktörlüğü görevini sürdüren Sibel Yıldız, pandemi döneminde pazarlama sektöründeki değişimi tüketici ve marka stratejileri yönlerinden değerlendirdi. Sibel Yıldız, “Pandemi, herkesin özüne döndüğü, ailelerimizle daha fazla zaman geçirdiğimiz ve kendimiz için nelerin önemli olduğunu daha fazla keşfettiğimiz bir süreç oldu. Biz de marka olarak, bu dönemde ‘tüketicinin evlerde zamanını nasıl geçirdiğini ve bu hayatı nasıl iyileştirebiliriz?’ sorularını yönelttik kendimize. Zamanın dinamiklerini de göz önünde bulundurarak bunu anlamaya çalıştık. Bu süreçte, tüketici ihtiyaçlarını anlayıp onları doğru kararlar vermeye yönlendirmek kadar tüketiciye pozitif mesajlar vermek, onların yanlarında olduğumuzun mesajını vermek de önemliydi.”

HARIBO Gelişmekte Olan Ülkeler Pazarlama ve Ürün Portföyü Lideri Tamer Karabay ise, kendi kariyeri açısından mühendislikten pazarlama sektörüne geçenlerden. Özellikle her kıtadan, seksen ülkeden ve yirmiyi aşkın farklı kültürden insanla çalıştıklarını dile getirirken; farklı kültürlere sahip insanlarla çalışmanın zorluklarından bahsetti. Bu zorlukları aşıp başarılı işler çıkarabilmek için açık ve net olmanın önemini belirten Karabay, bir yönetici olarak özellikle insanları iyi dinlemenin ve dengeleyici olmanın yanı sıra hızlı ve doğru kararlar alabilmenin önemine de vurgu yaptı. Geleceğin teknolojilerini ve dijital pazarlamayı yoğun bir şekilde gündemlerinde tuttuklarını belirten mezunumuz, “bölgesel pazarlama algoritmalarında çoklu pazarlama stratejilerinin, gelecekte de sektör için olmazsa olmaz olarak değerlendirdiklerini” dile getirdi.

“İTÜ’lü olmak”

İTÜ’nün kendileri için çok önemli bir yerde durduğunu, okul yıllarında edindikleri dostlukların hâlâ devam ettiğini dile getiren mezunlarımız; yeni mezun olacak İTÜ’lülere hayal kurmayı asla bırakmamanın, tutkulu olmanın, çok çalışmanın önemini hatırlatırken; çalışma hayatında farklı yollardan ilerlemenin her zaman seçenekler dahilinde olduğunu ve bundan korkmamaları gerektiğini belirttiler.

Söyleşinin tamamını izlemek için tıklayınız.

İTÜ Ayazağa Kampüsü

Rektörlük Binası Maslak-Sarıyer / İstanbul

İTÜ Ayazağa Kampüsü Telefon

0212 285 30 30 (40 Hat)

İTÜ Ayazağa Kampüsü Fax

0212 285 29 10

İTÜ