30 Kas 2022
İTÜ’de Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri
İTÜ Gıda Mühendisliği Bölümü ev sahipliğinde düzenlenen Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri, 28-29 Kasım tarihleri arasında İTÜ Ayazağa Yerleşkesinde gerçekleşti.
Haber: İTÜ Medya ve İletişim Ofisi
İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ), üniversite-sanayi işbirliği ve toplumsal katkıyı öne çıkaran çalışmalara katkı sunmayı sürdürüyor. Gıda güvenliği ve sürdürülebilirlik, dünyanın geleceğinde ele alınması gereken önemli konular olarak öne çıkarken, İTÜ bu konuların tartışıldığı, akademi ve özel sektörü bir araya getiren etkinliklerle geleceği dönüştürme hedefinde ilerliyor. Üniversitemiz, “dönüşüm yılı” ilan ettiği kuruluşunun 250. yıl dönümünde gıda tasarımı ve tüketici kalite algısının ayrıntılarıyla ele alındığı Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri’ne ev sahipliği yaptı.
Seminer, gıda sektöründen çok sayıda profesyoneller ile gıda, kalite, pazarlama ve ürün analizi gibi disiplinler üzerine çalışan farklı üniversitelerden akademisyenler ve öğrencileri bir araya getirdi. İTÜ Ayazağa Yerleşkesi Süleyman Demirel Kültür Merkezi’nde 28-29 Kasım’da yapılan Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri, Karma Grup firması tarafından düzenlendi.
Seminerin açılış konuşmasını İTÜ Kimya-Metalurji Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü öğretim üyemiz Prof. Dr. Esra Çapanoğlu Güven yaptı. Tüketici ve kalite algısı üzerine odaklanan seminerde, ürün tasarımı, tasarım sürecinin detayları, ürün ve kalite kültürü, duyusal analiz temel bilgilendirmesi, iyi uygulamalar, “temiz etiket”, pazarlama alanında “kader anları”nı etkileyen süreçler, tüketici eğilimleri, gıda sanayisinde kullanılan enstrümantal analiz yöntemleri, e-burun gibi çok sayıda konu tartışıldı. İTÜ’lü yüksek lisans öğrencileri, yaptıkları tüketici deneyimi anket sonuçlarını paylaştılar.
Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri, Türkiye’den ve uluslararası alandan konuşmacıları, alanlarında en güncel gelişmelerin konuşulduğu oturumlarıyla yoğun bir dinleyici kitlesi tarafından takip edildi. Gıda başta olmak üzere çeşitli sektörlerde faaliyet yürüten dünya çapında birçok firma oturumlar sırasında en yeni ürünlerini tanıtma fırsatı yakalarken, açtıkları stantlarda katılımcılara organizasyon yapıları, projeleri, kalite politikaları ve ürünleri hakkında bilgiler verdiler.