23 Eyl 2025
İTÜ ve Pearson’dan Dijital Eğitimde Yapay Zekâ Destekli Dönüşüm İçin İş Birliği
İTÜ ve Pearson arasında hayata geçirilen ve Türkiye'de yükseköğretimde dijital dönüşüm adına önemli bir adım olarak öne çıkan iş birliği kapsamında Pearson’un yenilikçi dijital öğrenme platformu MyLab, İTÜ’deki birinci sınıf öğrencilerinin hizmetine sunuldu. Uygulama özellikle matematik, fizik ve kimya gibi temel bilim derslerinde öğretim sürecini dönüştürmeyi hedefliyor.
Haber: İTÜ Medya ve İletişim Ofisi
İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ile dünyanın önde gelen yaşam boyu öğrenme şirketlerinden Pearson arasında kurulan iş birliğine yönelik protokol, İTÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İpek Akın Karadayı ve Pearson Yükseköğrenim Satış Müdürü İsmail Batak tarafından imzalandı. Ayazağa Yerleşkemizde 22 Temmuz 2025 tarihinde düzenlenen imza töreninde İTÜ Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Samet Yücel Kadıoğlu ile Pearson Türkiye Yükseköğrenim Danışmanı Ezgi Gökçe Özden de yer aldı.
İTÜ ve Pearson’un öğrencileri esnek ve teknoloji destekli öğrenme modelleriyle donatma vizyonunu yansıtan iş birliği, aynı zamanda, MyLab platformunun Türkiye’de ilk kez bu ölçekte bir devlet üniversitesinde uygulanması bakımından da önemli bir ilki temsil ediyor. Platform, İTÜ’nün dijital öğrenme dönüşümünde öncü kurumlar arasındaki konumuna güç sağlıyor.
İTÜ Rektörü Prof. Dr. Hasan Mandal, iş birliğine yönelik “Türkiye’de ilk kez bu denli kapsamlı bir öğrenci kitlesi tarafından aynı anda kullanılacak bir dijital sistemin hayata geçirilmesinden dolayı gururluyuz. Temel matematik, fizik ve kimya derslerine kayıtlı tüm birinci sınıf öğrencilerimize bu platforma ücretsiz erişim sağlayarak, kişiselleştirilmiş dijital destekle öğrenme deneyimlerini zenginleştirmeyi hedefliyoruz,” değerlendirmesinde bulundu.
İTÜ Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Samet Yücel Kadıoğlu ise “Bu iş birliği sayesinde öğrencilerimize dünya standartlarında dijital öğrenme araçlarına erişim imkânı sunuyoruz. Derslerimiz daha etkileşimli, esnek ve etkili hâle geliyor. Problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmede de önemli bir adım atıyoruz. MyLab gibi platformlarla öğrencilerimizi hem akademik başarıya hem de iş dünyasına daha güçlü hazırlıyoruz,” dedi.
Pearson Uluslararası Yükseköğretim Küresel Satış Başkan Yardımcısı Brian Gibson şunları söyledi: “Öğrencileri küresel araçlar ve içeriklerle desteklemeye inanıyoruz. Bu iş birliği, Türk üniversitelerini dijitalleşme yolculuklarında destekleme kararlılığımızın güçlü bir göstergesidir. Platformlarımız sayesinde öğrenciler yalnızca teorik bilgiyi değil, aynı zamanda bu bilgiyi gerçek dünyada nasıl uygulayacaklarını da öğreniyorlar. İTÜ ile çalışmak, teknik eğitimde lider bir kurumla birlikte Türkiye’de eğitimin geleceğine katkı sunmamıza olanak tanıyor.”
PwC’nin yakın tarihli analizine göre, beceri geliştirme faaliyetlerinin küresel GSYİH’ye 6,5 trilyon $ katkı sağlayabileceği ve 5,3 milyon yeni iş yaratabileceği öngörülüyor. Bu veriler, üniversitelerin öğrencilerini dijital araçlarla destekleyerek gelişen iş gücüne hazırlamalarının önemini gözler önüne seriyor.
MyLab ile geleneksel eğitim modellerinin karşılaştığı kişiselleştirme eksikliği, zaman kısıtlamaları ve büyük sınıflarda öğrenme takibi gibi zorluklara etkili çözümler sunulmaktadır. Dünya genelinde birçok kurumda başarıyla uygulanan ve İTÜ’de geniş çaplı uygulamaya alınan MyLab, öğrenci katılımını artırması, öğretim sürecini kolaylaştırması ve öğrencilerin gerçek dünya becerilerini geliştirmesi ile öne çıkmaktadır.
MyLab, öğrencilere interaktif ödevler, yapay zekâ destekli çalışma araçları, gerçek zamanlı geri bildirimler ve kişiselleştirilmiş dijital ders kitapları sunarak daha zengin bir öğrenme deneyimi sağlamaktadır. Aynı zamanda öğretim üyelerine büyük sınıf mevcutlarını etkin yönetme, öğretim verimliliğini artırma ve uluslararası standartlara uygun içerik sunma konusunda destek olmaktadır.